Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Зеренді ауылының  "Арайлы" бөбекжайы" мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Государственное коммунальное казенное предприятие "Ясли - сад "Арайлы" села Зеренда при отделе образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области

СоцСети

 www.facebook.com   

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Балаларды ерте жастан дамытудың әртүрлі әдістемелері.

Балаларды ерте жастан дамытудың әртүрлі әдістемелері.

Көптеген әртүрлі әдістемелер бар балаларды ерте жастан дамыту үшін. Олардың ішіндегі ең танымалдарын белгілейік.

Мария Монтессори әдістемесі

       Мария Монтессори әзірлеген әдістеме, үй-жайдың арнайы аумақтарында дамытушылық ортаны ұйымдастыра отырып, баланың дамуына қолайлы жағдай жасауды өз міндетіне қояды. Бұл жағдайда мұғалім алғашқы минуттарда заттармен не және қалай жасау керектігін көрсетеді, содан кейін бала өзі әрекет етеді.

Мария Монтессори педагогикасы — баланы дамытудың өте қызықты және басқалардан ерекшеленетін әдісі. Бұл әдіс баланың өзін-өзі дамытуға ынталандырудан тұрады, баланы проблемаларды өз бетінше шешуге итермелейді. Мұның бәрі ойын түрінде ұсынылады — арнайы жабдықталған бөлме, онда балалардың жасына сәйкес келетін көптеген арнайы ойын құралдары бар, барлық құралдар балаға қол жетімді. Бірнеше ойын алаңдары бар — олардың бірі, мысалы, баланы күнделікті мәселелерді шешуге дайындайды — аяқ киімнің бауын байлау, түймелерді басу, ыдыс жуу, дастархан жаю, көкөністер мен жемістерді жуу - осының бәрі моториканы, логикалық ойлауды дамытады. Бұл жағдайда мұғалім бақылаушы рөлінде болады, яғни. егер бала мүлдем жетістікке жете алмаса, ол тек соңғы шара ретінде араласады. Біріншіден, ол, әрине, барлық заттарды қалай дұрыс пайдалану керектігін көрсетеді, содан кейін балаға дербестік беріледі.

Бұл айырмашылық — әдетте аналар-әкелер асығыс... баланың көйлегін өздері түймелеуі баланың мұны қалай істейтінін өзі түсінуін күткеннен гөрі оңайырақ. Бұл нәрестенің тәуелсіздігін өлтіреді. Бірақ ерте жастағы балалар ересектерге еліктеуге соншалықты ынталы!!! Монтессори әдістемесінің негізгі ұраны "Сен әлі жассың, өсе бер, сонда жетістікке жетесің" емес, "Сен қазірдің өзінде жеткілікті жастасың және мұны өзің жасай аласың!".…
       Балалар сумен, құммен ойнағанды жақсы көреді. Монтессори әдістемесі сондай—ақ келесі әрекеттерді қамтиды - сұйықтықтарды әртүрлі ыдыстардың көмегімен құю, әртүрлі дәнді дақылдарды құю, осының бәрі де қолдың ептілігін жаттықтырады, баланы жазуға дайындайды және жай ғана оның шығармашылық қабілетін, қиялдық ойлауын дамытады. .

Монтессоридің ойын ортасында міндетті түрде жанасу бұрышы болуы керек, мұнда бала әртүрлі материалдардан — тегіс-кедір-бұдыр, қатты-жұмсақ, жылы-суық, ауыр-жеңіл сезімдердің айырмашылығын түсіне алады... Мұнда бала жанасу сезімін дамытып қана қоймайды, сонымен қатар дамытады. көру, есту, иіс сезу, дәм сезу...Содан кейін математикалық бұрыш болуы керек, бала бірте-бірте сандар әлеміне еніп, сандардың мағынасын және олармен әрекеттерді түсіне бастайды — қосу, азайту… 
Жылыбұл арнайы ойын материалдарының арқасында жүзеге асады.
Тілді дамыту аймағы бар, онда бала сөздік қорын кеңейтіп, әріптерді қосуды үйренуі керек…
       Балалар жеке үстелдерде немесе кілемшелерде жаттығады. Олар проблемаларды өз бетінше шешуге тырысуы мүмкін, олар бірге жасай алады, бұл оларды бір-бірімен қарым-қатынас жасауға, көмектесуге және бірге шешім табуға үйретеді.
Бұл әдістеменің ең даулы тезисі - баланың дамуы үшін не істеу керектігін нақты білетіндігі туралы тұжырым. Жүйенің тағы бір кемшілігі - шығармашылық пен стихиялық ойындарға аз уақыт бөлінеді.
Бұл әдістемедегі ең құндысы - дүниені қабылдаудың көптеген нюанстары туралы түсінік беретін материалдар.

Зайцев әдістемесі
Текшелер Зайцева - арнайы материалдар - текшелер, кестелер, музыкалық жазбалар негізінде 2 жастан бастап оқуға үйретуге арналған әдістеме. Алайда, екі жасар балаларды оқыту туралы сөз болғанда, сұрақ туындайды: неге асығу керек - мұндай бала бір жылда игерген бес жасар бала бір айда үйрене алады.

Бойынша Зайцев әдістемесі бала буын бойынша емес, қойма бойынша оқуды үйренеді! Яғни бұл 2 әріп — дауысты және дауыссыз немесе дауыссыз және жұмсақ (қатты белгі), тіпті бір дауысты немесе дауыссыз әріп.
       Зайцев бойынша оқуды оқыту принципі нәрестенің тактильді сезіміне, көру және есту қабілетіне негізделген. Қоймалар текшенің шеттерінде жазылған, стандартты жиынтықта тек 52 текше бар, кейбір қоймалар қайталанады (мысалы, ма-ма, па-па..).

Зайцев текшелері көбінесе құрастырылмаған түрде сатылады, яғни. оларды бір-біріне жабыстыру керек (баланың ішінде не бар екенін сындырып, көргісі келмейтіндей етіп жапсырған дұрыс), сондай-ақ жиналған және пластик. Сонымен қатар, текшелері бар жиынтықта Зайцев қоймаларының кестесі бар — оны қабырғаға іліп қою керек.

Текшелер келесіге бөлінеді үлкен және кіші.
Үлкендері — оларда қатты қоймалар, кішілері — жұмсақ қоймалар деп жазылған. Неліктен? — қатты қойманы айтқанда — аузымызды кең ашамыз  (ауыз үлкен), ал жұмсақ болған кезде ауыз тар (кішкентай) болады. Үлкенді-кішілі текшелер бір және қос, әртүрлі түстерде және әртүрлі толтырғыштармен келеді.
Текшелердегі әріптер әртүрлі түстермен жазылады: 
дауысты дыбыстар — көк түспен,
дауыссыздар — көкке, 
қатты және жұмсақ белгі — жасыл.
        Өлшемдер мен дыбыстардың барлық түрлері игерілгеннен кейін, сіз балаңызға кесте бойынша қоймалар бағанын айта аласыз және сол әнмен текшені табуды ұсына аласыз. Осылайша ол қоймаларды да, олардың классификациясын да меңгереді.
Сонымен қатар, әдеттегі буындардың орнына "қоймаларды" қолдану мектептегі мұғалімдердің қолдауына сәйкес келмейді, сондықтан баланы қайта даярлауға тура келеді.

Текшелер Зайцева кейбір психоневрологиялық ауытқулары бар балаларға көрсетілген - Аутизм, ЗПР, алалия. Дені сау құрдастарына текшелерді оқуды үйретудің негізгі әдісі емес, қосымша ойын ретінде ұсынған дұрыс.

Вальдорф педагогика
Вальдорф педагогика, бұрынғылардан айырмашылығы, ерік пен сезімді тәрбиелеуге бағытталған. Бала оқытылмайды - ол айналасындағы ересектер мен балаларға еліктейді және осылайша әлемді таниды. Бұған жартылай дайын ағаш ойыншықтарды пайдалану және теледидардан бас тарту арқылы қол жеткізіледі.
Алайда, мұндай әдістеменің кемшілігі мынада: ағаш ойыншықтары бар шектеулі қоғамда бала қазіргі заманғы балалар мәдениетінен көп нәрседен айырылады - және оның кемшіліктері ғана емес, сонымен қатар көптеген артықшылықтары бар. Ал білімді өз бетінше меңгеру, сайып келгенде, олардың жүйесіз болуына әкеледі.

Дегенмен, сөзсіз артықшылығы Вальдорф мұндағы педагогиканың мәні мынада: мұндағы балалар ғылыми білім мен практикалық тәжірибені байланыстыруды тез үйренеді.

Доман әдістемесі 
        Глен Доманның әдістемесі баланың балабақшаға бармайтындығын, оның дамуы тек үйде жүретіндігін білдіреді. Бала пайдалы ақпаратпен жүктелуі қажет компьютер болып саналады. Баланы өмірінің алғашқы күндерінен бастап дамыту керек — заттар бейнеленген көптеген карточкалар жасалады, балаға бұл карточкалар өте тез — бірінен соң бірі көрсетіліп, қысқаша түсініктеме беріледі. Баланың фотографиялық жады бар деп есептеледі, ол міндетті түрде бәрін есте сақтайды (жиі көрсетілсе). 

Сондай-ақ, балаға карточкалардың көмегімен білім беріледі математикаға — балаға математикалық белгілерді үйретудің қажеті жоқ деп есептеледі, оқыту карточкада сызылған нүктелердің көмегімен жүзеге асады — 1-ден шексіздікке дейінгі карточкалар өте көп болуы керек. Оларды өте қарқынды түрде көрсететін бала, оларды есептемегенде, нүктелердің санын бірден анықтай алады.
        Оқуға үйрету сол карточкалардың көмегімен жүзеге асады. Сөздер карточкаларға жазылып, оның қандай сөз екенін айтады — балаға сөздің әріптерден тұратындығы түсіндірілмейді, ол уақыт өте келе автомобиль нүктелеріндегі суреттерді талдап, сөздің жасалу принципін түсінуі керек. .
        Нейрохирург дәрігер әзірлеген Гленмен Доманның әдісі бастапқыда ауыр зақымданған балаларды оңалтуға бағытталған ОЖЖ, бұл ретте Доман мидың резервтік жасушаларын зақымдалған аймақтардың қызметін өз мойнына алу үшін ынталандыруға тырысты. Бұл ретте ми тұрақты жұмыс істегенде ғана дами алады деген тезис тұжырымдалды.
Бірақ, Глен Доман интеллекттің дамуы миға түсетін жүктеме дәрежесіне тура пропорционал деп есептей отырып, осы тезистен қате қорытынды шығарды - жүйке кернеуі жағдайлары бұл тұжырымды жоққа шығару болып табылады.

Сондықтан Доман әдісі бастапқыда жасалған мақсаттарға - зақымданған балаларды оңалтуға дәл сәйкес келеді ОЖЖ.

Никитиндердің әдістемесі 
Ерте жастан дамыту бағдарламасы Никитиндер - бұл балаларды шынықтырудың, спорттық дамытудың әр түрлі жұмбақтарды шешумен үйлесуі. Бұл жүйе, ең алдымен, әр баламен жеке жұмыс істеуге емес, отбасылық тәрбиеге бағытталған - уақытты ұтымды бөлу үшін барлық балаларды басқатырғыштармен қызықтыру оңайырақ.
Мұнда шығармашылық ізденістерге, рөлдік ойындарға және оқуға аз көңіл бөлінеді - нәтижесінде шығармашылық ойлауды дамыту мәселесі айналып өтеді.
Ең дұрысы, тәсілді қарызға алу керек Никитиндер спортқа және шынықтыруға, ал жұмбақтарды шешу - авторларға қарағанда, баламен бірге. Кеңістіктік ойлауды дамытуға бағытталған жұмбақтар сөйлеуді дамытуға арналған тапсырмалармен толықтырылуы керек.

 Сонымен, бүгінгі күні ата-аналар баланың дамуына өте байыпты қарай алады. Кітаптар, оқу құралдары, ойындар мен ойыншықтар олар үшін ашатын мүмкіндіктер шексіз дерлік.

 

 

 

 

Жаңартылған күні: 09.04.2024 18:32
Құрылған күні: 09.04.2024 18:32

Текст