"Бала этикасы және үстелдегі балалар этикасы»
Қоғамдағы Мораль, мораль, мінез-құлық ережелері, өкінішке орай, туылған кезде балаға салынбайды. Аса ықпал етеді алуы және қоршаған орта. Егер біз баланың осының бәріне ие болуын қаласақ, онымен этика мен этикетті білудің барлық кезеңдерінен өтуіміз керек. Раскроем негізгі сәттерін тәрбие бағыттары.
Этика
Құндылықтар мен ізгіліктер-алдымен балаға таныс емес ұғымдар. Бірақ ішкі жақсарту, ішкі мәдениеттің көріністері үшін олар өте қажет. Тәрбиенің негізгі әдістері диалог, ойын (жағдайларды модельдеу), жеке мысал болады.
Этикалық тәрбиенің негізгі аспектілері:
ізгілік (әділеттілік, көршіге деген сүйіспеншілік, адалдық, мейірімділік, жанашырлық, қарапайымдылық, сыпайылық, адалдық, міндеттеме, жомарттық, мейірімділік және т. б.));
құндылықтар (бақыт, қуаныш, өмірдің мәні, жеке тұлғаның құндылығы, қарым-қатынастың құндылығы, ерік бостандығының құндылығы, сананың құндылығы, достық, еңбек құндылығы, абырой, ақылдың құндылығы, өзін-өзі көрсету құндылығы, шындықтың құндылығы, сенім құндылығы және т. б.);
басқаларға қарым-қатынас этикасы;
ұжымдағы қарым-қатынас этикасы;
қарым-қатынас этикасы (жақсы қарым-қатынас ережелері, қарама-қарсы жыныспен, үлкен және кіші адамдармен қарым-қатынас этикасы);
сыртқы және ішкі этика;
ел азаматының этикасы және т. б.
Барлық осы тармақтардың дамуын тәуелсіз зерттеу үшін қалдырмаңыз. Сарапшылар жоғарыда аталған нормаларды оқытуды құрдастарының әрдайым оң қысымынан және тұтынушылық мәдениеттің азғыруларынан "қорғаныс экраны" деп санайды. Құндылықтарды, ізгіліктерді, этикалық дағдыларды тиімді сіңіру арқылы бала достарының және бүкіл қоршаған ортаның "сәніне" аз мойынсұнып, өзінің тәуелсіз моральдық шешімдеріне қабілетті болады.
Этикалық тәрбие - бұл сөзсіз үздіксіз процесс. Психологтар одан балаға осы "кеңестерге" теріс және сенімсіздік тудыратын "Нұсқаулық сабақтарын"жасамауға кеңес береді.
Тәрбие қалай өтуі керек? Осы бағыттағы барлық балаларға арналған бірыңғай бағдарлама тек мектепте ғана бар. Бірақ ата-аналарға келесі тармақтарға сүйене отырып, жеке тактиканы таңдауға кеңес беріледі:
этикалық тәрбиенің басталуымен баланы мектепке қабылдағанға дейін, жасөспірімнің басталуына дейін күтпеңіз, бірақ дереу баланың мінезіне сыпайылық, жанашырлық, этикалық мінез-құлық сезімін қалыптастырыңыз ... (мысалы, екі жастан бастап "рахмет", "өтінемін", "болады...?"; 3 жастан бастап баламен ренжіген адамға жанашырлық, басқаларға көмектесу туралы сөйлесу);
балалардың қатысуымен құндылықтар мен моральдық шешімдерді дауыстап тұжырымдау өте маңызды (онсыз балалардың өздері сіздің әрекеттеріңіздегі этикалық нормаларды түсінуі қиын болады);
балаңызды дұрыс моральдық шешімдер қабылдағаны үшін мадақтаңыз және олардың моральдық қателіктері үшін сынға құрметпен қараңыз (егер бұл маңызды қателіктер болса, "жаза" не болатынын бірге шешуге болады»);
балалармен мейірімді және лайықты әрекет ету (олар өмірді растайтын және моральдық негізделген таңдау жасауға үйрену әлдеқайда оңай, ең маңызды құндылықтарды ашады; зерттеулерге сәйкес, махаббатта тәрбиеленген балалар басқаларға көбірек қолдау көрсетеді және қажет болған жағдайда көмектеседі);
балаларыңыздың қарым-қатынасы мен ойын-сауығын талдаңыз (балаға зорлық-зомбылық пен басқа да осындай азғындық формаларына жол бермеу керек);
моральдық мінез-құлқыңызбен лайықты үлгі көрсетіңіз;
ойын ойнау (этикалық жағдайлармен; алдымен балаға өз қалауы бойынша жауап беруге мүмкіндік беріңіз, содан кейін дұрыс нұсқаны талқылап, қарастырыңыз) және кітап оқып, жеке сәттердің адамгершілігін талқылаңыз (этика туралы әңгімелермен, өлеңдермен арнайы кітаптарды қосуға болады);
баланың ерікті көмек немесе әлсіз оқушыларға көмек көрсету бағдарламаларына қатысуын ынталандыру;
күнделікті жағдайлар олардың моральын талқылау тақырыбы болуы мүмкін (диалог түрінде);
балаға "жақсы" мінез-құлқы үшін материалдық сыйақы бермеңіз;
Сөйлеу, үстел этикеті-бұл нәресте алғашқылардың бірі болып табылады. Сөйлеу этикетінде сыпайылық пен мейірімділікті көрсететін белгілі бір жағдайларда сыпайы сөздерді таңдау маңызды болады. Көбінесе сөйлеу этикетін білу өлеңдермен, әңгімелермен кітаптармен күшейтіледі. Мысалы, Б.Заходер, в. Левин немесе Л. Керолла ("Алиса ғажайыптар әлемінде") сияқты авторлар.
Үстел этикеті
Үстел этикеті бала тамақпен ойнағысы келген сәттен басталады. Содан кейін сіз қасықты, үлкенірек шанышқыны, бастауыш мектепте пышақты қолдануды үйренесіз. Баланы дастарханға, тамақтан кейін тазалауға тарту керек. Балаға және үстелге әдептілікке үйрету маңызды:
тамаққа толы ауызды толтырмаңыз;
тамақтану кезінде қолдарыңызбен емес, ас құралдарын қолданыңыз (тағамның ерекше түрлерінен басқа);
тамақты аузыңызбен жабыңыз және аузыңызда тамақпен сөйлеспеңіз;
ақырын жеп, Мұқият шайнаңыз;
жеке тағамдарды, ыдыс-аяқтарды пайдалану ережелерімен таныстыру маңызды (мысалы, нанның бір бөлігін сындырып, тұтас тістемеу керек);
балаңызға үстелден тістен тамақ алуға рұқсат бермеңіз;
тамақтану кезінде майлықты қолдану маңызды;
балаға құпияны айтыңыз: Егер ол осы немесе басқа тағамды қалай жеуге болатынын білмесе, онда күте тұру керек, ал қалғандары мұны қалай жасайды;
тамақ бергеніңіз үшін рахмет айтуды үйрету, күрт түсініктеме бермеу (егер сізге тағам ұнамаса), тамақтанғаннан кейін Алғыс айту және тағамды мақтау (үйде, қонақта, қоғамдық жерде) және т. б.
Бірақ күнделікті этикет мінез-құлық нормаларының тұтас кешенін қамтиды. Мысалы, сіз өзіңіздің мысалыңызбен олардың біреуін оңай үйрете аласыз: бөтен адамдардың қатысуымен Баланың мінез-құлқына наразылық білдіруге жол бермеңіз.
Мерекелік этикет баланың туған күндерінде ерекше мәнге ие болады. "Демалыс" этикеті біртіндеп дамиды және онда ересектердің мінез-құлқы ерекше мәнге ие болады. Өмір бойы бала мінез-құлық ережелерінің басқа түрлерін игере алады.
Әдептілік, дұрыс мінез-құлық баланың жақсы әлеуметтенуіне көмектеседі. Маңызды моральдық негіздер оған бақытты өмір жолының тұрақты, өмірді растайтын рухани негізін қамтамасыз етеді.