«Мектеп жасына дейінгі мектеп жасындағы адамдардың салауатты өмір салты» тақырыбындағы мақала
«Бұл табиғатпен сипатталады.Бұл модерация емес тек сіздің қамқорлығыңыз үшін
болашақта денсаулық, бірақ сонымен бірге, өйткені
Жақсы болған жақсы ».
Имануэль Кант
Салауатты өмір салты - денсаулықты жақсартуға бағытталған іс-шаралар. Сонымен, сау болу үшін сізге жеке гигиена және күндізгі режим ережелері, тамақтану және спортпен айналысудың қажеті жоқ.
Бүгінгі таңда балалардың денсаулығын сақтау және нығайту - ел дамуының негізгі стратегиялық міндеттерінің бірі. Ол реттеледіліп, нормативтік құжаттармен қамтамасыз етілген.
Салауатты өмір салтының негізгі компоненттері:
Рационалды режим.
Дұрыс тамақтану.
Ұтымды моторлы белсенділік.
Денені қатайту.
Күн күнін дұрыс және қатаң сақтауымен дене жұмысының нақты ырғағы жасалады. Бұл өз кезегінде жұмыс пен қалпына келтірудің ең жақсы жағдайларын жасайды, осылайша денсаулыққа ықпал етеді. Күн режимі өмірдің алғашқы күндерінен бастап орындалуы керек. Денсаулық және дұрыс даму бұған байланысты.
Режим процестерін жүргізу кезінде келесі ережелерді сақтаңыз:
Балалардың барлық органикалық қажеттіліктерін толық және уақтылы қанағаттандыру (ұйқы, тамақтану).
Мұқият гигиеналық күтім, дене тазалығын, киім, төсек-орындық қамтамасыз ету.
Балаларды режим процестеріне жинақтауға тарту.
Мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру.
Режим процестерін орындау барысында эмоционалды байланыс.
Балалардың қажеттіліктерін, әр баланың жеке сипаттамаларын есепке алу.
Бала кезіндегі дұрыс ұйымдастырылған тамақтанудан, денсаулыққа байланысты.
Сонымен бірге, әр жас кезеңі қоңырауды қалыптастыру бойынша жұмыста ескерілуі керек ерекшеліктерімен сипатталатынын есте ұстаған жөн.
Кіші мектепке дейінгі жастағы балалар қандай ауру екенін түсінеді, бірақ денсаулықтың ең қарапайым сипаттамасын беру мүмкін емес. Нәтижесінде, оған жас балаларға деген көзқарас іс жүзінде дәйекті емес.
Орта мектепке дейінгі жастағы балаларда «ауру емес» дегеніміз денсаулық идеясы бар. Бірақ «сау болу» деген нені білдіреді және сау сезіну, олар әлі түсіндіре алмайды. Не істеу керек деген сұраққа көптеген балалар, көптеген балалар жауап бермеу керек, сізге жетпеу керек, көшеде балмұздақ жеуге болмайды, аяқтарын суламаңыз және т.б. Осы жауаптардан ортадан мектепке дейінгі жастағы балалар, балалар сыртқы ортадан (суық, жаңбыр, жобалар) қауіп төндіре бастайды, сонымен қатар өз іс-әрекеттері (балмұздақ, аяқтар мен т.б.) ). Үлкен мектепке дейінгі жастағы, жеке тәжірибенің артуына байланысты денсаулыққа деген көзқарас айтарлықтай өзгереді. Кейбір тәрбие жұмысымен балалар гигиена ережелерінің орындалуымен «денсаулық» түсінігі туралы айтып берді.
Аға мектепке дейінгі жастағы балалар дене шынықтыру сабақтарын денсаулықты нығайтумен және оның анықтамасында (ересектер ретінде) алдымен физикалық компонентті сәйкестендіре бастайды. Осы ғасырда балалар да интуитивті түрде, сонымен бірге денсаулыққа қатысты психикалық және әлеуметтік компоненттерді бөле бастайды («барлығы айқайлады, олар ант берді, ал менің басым ауырды»). Бірақ денсаулық сақтаудың тұсаукесерлеріне және оны сақтау әдістеріне қарамастан, тұтастай алғанда, оған мектепке дейінгі жастағы балаларға деген көзқарас саяси болып қала береді. Мұндай қарым-қатынастың себептері балалардың денсаулықты сақтаудың жолдары туралы, сондай-ақ денсаулықты сақтаудың зияндылығы туралы, сондай-ақ денсаулықты сақтаудың зияндылығының дұрыстығына сәйкес келеді
Жұмыс істеген кезде оң баға, мадақтау, жылжыту.
Мектеп жасына дейінгі балалар идеяларын қалыптастыру үшін салауатты өмір салты туралы, арнайы жаттығулар қажет, балалардың денсаулығын нығайту, дене тәрбиесі жүйесі қажет. Күн сайын топтарда таңертеңгі гимнастика жүргізілуде, оның мақсаты балаларда көңілді, көңілді көңіл-күй қалыптастыру, денсаулықты нығайту, шеберлік, физикалық күш жасау. Таңертеңгі гимнастика және гимнастика және гимнастика бойынша арнайы дене шынықтыру сабақтары «аға мектепке дейінгі жастағы эмоционалды салаларға жағымды әсер етеді, балалардың жақсы көңіл-күйіне ықпал етеді, салауатты өмір салты туралы өз ойларын қалыптастырады».
Сонымен, мектепке дейінгі мекемелердің салауатты өмір салтын қалыптастыру процесі тазалық әдетін қалыптастыру және гигиеналық талаптардың сақталуымен, физикалық белсенділіктің тиісті жасын, қоршаған ортаға қатысты идеялардың орындалуымен және оның адам денсаулығына әсері. Салауатты өмір салтын қалыптастыру сабақтар, режимдік сәттер, серуендер, ойындар, еңбек белсенділігінде жүзеге асырылады.
Дайындалған: Султанова Д.Ж.